file Malt of the millennium gall&gall

Meer
05 mrt 2010 18:31 #39043 door Bert R
Weet iemand mij iets te vertellen over deze millenniumuitgave van gall& gall 1977, 21 years, 43 %.
Koopwaardig?

Bert Reinders

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
05 mrt 2010 22:16 #39052 door Wout Koek
Heb je iets meer info? zat en zit bij Gall en kan me vaag iets herinneren maar kan er niet echt opkomen :cheer:

groet, Wout.

Meer
05 mrt 2010 23:00 #39054 door Maarten
Beantwoord door Maarten in topic Re:Malt of the millennium gall&gall
't is een Imperial en bekend op whiskybase, maar meer dan dat weet ik ook niet.

www.whiskybase.com/whiskies.php?merkid=116&whiskyid=6213

Meer
06 mrt 2010 00:02 #39055 door Wout Koek
Dank Maarten, was inderdaad de imperial 21 jaar.

Ik heb daar ooit een fles van gehad thuis en vond hem zeer vlak van smaak. Volgens mij ook ooit uitgeschonken op een proeverij.

Deze botteling was toen prijstechnisch zeer interessant maar kwalitatief is hij niet in die mate blijven hangen dat ik hem meteen op kon lepelen.

Misschien dat deze fles als potentieel beleggingsobject interessant kan zijn (ligt aan de aankoopprijs van nu ;) ) maar als whisky om even van te genieten zou ik een andere nemen waarschijnlijk B-)

succes met je keuze Bert !!

groet, Wout

Meer
06 mrt 2010 00:08 #39056 door Wout Koek
Schiet me ineens te binnen dat dit de voorloper was van de coopers choice serie die vlak daarna bij Gall binnen kwam huppelen met zeer betaalbare whiskies, ook een aantal behoorlijk oude jaartallen. Net even het etiket bekeken op de link van Maarten en dat is bijna dezelfde als die CC bottelingen die we toen hadden staan.

10 jaar geleden alweer :ohmy:

Wout.

Meer
07 mrt 2010 09:29 #39079 door WormTub
Beantwoord door WormTub in topic Re:Malt of the millennium gall&gall
Bert R schrijft:

Weet iemand mij iets te vertellen over deze millenniumuitgave van gall& gall 1977, 21 years, 43 %.
Koopwaardig?

IMHO absoluut niet, een van die aan-de-slechte-kant-van-de-lijn bevindende Imperials. Ik heb hem in januari voor het laatst geproefd, en dan eigenlijk voor een herbevestiging dat het idd niets was/is. Als je het om een oudere Imperial gaat, dan is de 1976 James MacArthur bottling een absolute aanrader. Een mooie betaalbare Imperial is de 8yo uit de Battlehill-serie (imho weer uiteraard).

Wout Koek schrijft:

10 jaar geleden alweer :ohmy:

Je wordt oud Wout... :cheer:

Tijd voor maken pagina: 0.189 seconden
Go to top
JSN Boot template designed by JoomlaShine.com