file Blended whisky

Meer
01 feb 2006 10:59 #2347 door NNN
Blended whisky werd gestart door NNN
Hoi all,

Blended whisky, wie is er niet groot mee geworden. (evt. in de cola :P )

Ik heb de afgelopen dagen bewust weer eens aan een aantal blended whisk(e)y's genipt.

Jameson 1780 12Y, lekker en vooral zoet (doe mij toch maar de redbreast 12Y) , de Black Bottle NAS, de Dewar's 12Y special reserve en de Suntory Kakubin.

De Black Bottle NAS is een mooie blended. Ik heb hem apart moeten bestellen, want standaard staat de 10y Black Bottle op het schap, en het prijsverschil is gering. De Dewar's 12Y special reserve vond ik echt een verrassing. Prachtige balans van fruit en hout met een beetje rook. Beetje tam, redelijk korte afdronk dat wel, maar nogmaals een heerlijke smaak en neus en redelijk complex.
De Suntory Kakubin is

een beetje apart maar wel lekker

Ik heb het gevoel dat ik na een flinke periode van \"Malt Mania\", de blended's iets beter weet te waarderen (of: beter op hun waarde weet te schatten?).

Drinken jullie nog wel eens blend's? Iemand ervaring met de Ballantine's 17Y. Ervaring met blend's in het algemeen?

Groet PP

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

• Kees Geritsen
  • Kees Geritsen's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
01 feb 2006 11:51 #2360 door Kees Geritsen
Beantwoord door Kees Geritsen in topic Antwoord:Blended whisky
PeatPirate schrijft:

Hoi all,

Drinken jullie nog wel eens blend's? Iemand ervaring met de Ballantine's 17Y. Ervaring met blend's in het algemeen?

Groet PP

Hoi Peat,

Mijn antwoord op deze vraag, heb je in een andere topic al binnengekregen. :P
Neemt echter niet weg, dat ik altijd opensta voor suggesties.
Als iemand lekkere betaalbare blended whiskys kent, zal ik ze zeker (indien de gelegenheid zich voordoet) een keer proberen. :)
Red Breast is kennelijk zo'n drammetje! ;)

Slainthe mhath,
Kees Geritsen.

Bijlagen:

Meer
01 feb 2006 13:01 #2365 door NNN
Beantwoord door NNN in topic Antwoord:Blended whisky
Hoi Kees,

Red Breast is kennelijk zo'n drammetje!

Redbreast is een \"pure pot still\"Irish. Ofwel een single malt, uit de Middleton distillery (Jameson). De blended die een beetje in de buurt komt is de 12Y 1780 van Jameson.

Groet PP (nooit te beroerd om wat puntjes op jouw i te zetten Kees :P )

Meer
01 feb 2006 14:39 #2375 door Marcel Bol
Beantwoord door Marcel Bol in topic Antwoord:Blended whisky
Ik drink zeker nog wel blends. En er zijn zeer goede blands te verkrijgen, echter deze zijn dan meestal al wat ouder en dus ook duurder.

Voorbeelden: Blue Hanger 25 jaar oud 2nd limited release 45,6%, een buitengewoon lekkere en zwaar gesherryde whisky. The Antiquarry 21 jaar oud. Maar ook de jongere Adelphi Private Reserve en de Bailie Nichol Jarvie kan ik zeer waarderen, en deze zijn zeker niet duur.

Marcel

Meer
01 feb 2006 14:49 #2377 door NNN
Hoi Marcel,

Maar ook de jongere Adelphi Private Reserve en de Bailie Nichol Jarvie kan ik zeer waarderen, en deze zijn zeker niet duur.

Die Adelphi die je bedoelt zal wel de Private Stock Loyal Old Mature zijn? Die staat hier voor € 17,95 in de winkel, en is een abslolute kwaliteits blend. Je ziet hem alleen niet zo vaak.

Groet PP

Meer
01 feb 2006 16:00 #2389 door AficionadoPirke
Beantwoord door AficionadoPirke in topic Antwoord:Blended whisky
Ik drink zeker nog wel blends, o.a. omdat dat vaak de enige keus is in een restaurant voor na het diner :(

JW black label en Black Bottle beide zeer aangenaam, Jack Daniels vin dik ook nog goed te pruimen (is totaal iets anders maar daarom juist weer wel lekker)

ben ooit begonnen met Black Velvet (canadian whisky) maar die heb ik een tijd terug nog eens geprobeerd maar vond deze erg zoet (wsl de reden dat ik hem eerst wel lekker vond)

RedBreast single Pot Still is een van mijn favorieten Ieren

grts, Pirke

Meer
01 feb 2006 16:02 #2390 door Marcel Bol
PP

Zo heette de blend tot voor kort. Ik geloof dat hij nu Private Reserve heet. Is een uitstekend drinkbare blend met veel smaak.

Waar staat deze te koop voor die prijs ? Is beslist niet duur.

Marcel

Meer
01 feb 2006 16:23 #2392 door NNN
Hoi Marcel,

Staat voor die prijs bij Slijterij Sonsbeek in Arnhem. Dit is een leuke slijterij met goede prijzen.

Groet PP

Meer
01 feb 2006 16:29 #2393 door Marcel Bol
Ik zal hem in de koopjeslijst zetten.

Marcel

Tijd voor maken pagina: 0.242 seconden
Go to top
JSN Boot template designed by JoomlaShine.com