file RedBreast \"zit stil\"

Meer
05 jan 2006 17:25 #1217 door BigBarrel

Grapjeeee van mij....:laugh: :laugh: :laugh:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

• Kees Geritsen
  • Kees Geritsen's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
05 jan 2006 19:04 #1219 door Kees Geritsen
Beantwoord door Kees Geritsen in topic Aw:RedBreast "zit stil"
Bijlagen:

Meer
23 aug 2006 17:31 #8192 door Jobert
Beantwoord door Jobert in topic RedBreast
Iemand al serieus de redbreast geproefd?? En dan bedoel ik niet op de barbecue:blink: :laugh:

Ben wel benieuwd naar de 12y pure potstill, kreeg een bizar hoge score bij het whisky magazine (oa dave broom)...

gr

Meer
23 aug 2006 23:20 #8198 door florisbk
Beantwoord door florisbk in topic Antwoord:RedBreast
Gisteren nog de 15y geproefd. Lekker maar niet helemaal overtuigd. Heeft een zware wat zoete smaak, beetje zoals Jameson. Hij heeft wel iets aparts wat ik niet kan plaatsen. Overall wel lekker maar niet echt bijzonder.

Meer
24 aug 2006 06:17 #8204 door NNN
Beantwoord door NNN in topic Antwoord:RedBreast
Hoi Jobert,

Jobert zegt:

Ben wel benieuwd naar de 12y pure potstill, kreeg een bizar hoge score bij het whisky magazine

Ik heb laatst een flesje Redbreast 12Y open gehad. Ik was er niet bijster van onder de indruk. Het eerste glaasje was wel lekker, maar hij begon al snel te vervelen.

Ik vond hem vooral zoet, zachte spirit, maar een beetje scherpe smaak. Beetje eendimensionaal. Wel een van de lekkerder (goed verkrijgbare) Ieren, en het is ook nog een pure pot still. Ik vond het om die reden ook wel leuk, want ik wil mijn whiskyproeven niet alleen beperken tot Schotland.

Mogelijk hebben de hoge scores daarmee te maken. Moet je die hoge score afzetten tegen de andere Ierse whiskey's.

Wil nog wel een keer de Redbreast 15Y proberen, die schijnt net ietsje extra te hebben t.o.v. de 12Y

Groet PP

Meer
28 aug 2006 17:49 #8333 door Jobert
Beantwoord door Jobert in topic Antwoord:RedBreast
Dank, toch blijf ik het vreemd vinden dat deze whisky met een 9,5 gewaardeerd wordt (zie whisky magazine)...

Volgens mij heeft die gast wat aandeeltjes roodborst B)

Gr!!

Meer
06 jan 2007 19:59 #12376 door Meijboom01
Beantwoord door Meijboom01 in topic Antwoord:RedBreast
Even een lansje breken voor de sublieme Redbreast 15Y.

Wat mij betreft laat deze Ierse Pot Still vele Schotse Single malts achter zich.
De 15 jaar oude op 46% heb ik 87 punten gegeven (zonder ook maar 1 aandeeltje te hebben. Mijn notities:
De 3 jaar extra in het vat en een iets krachtiger alcoholpercentage bij botteling pakt heel goed uit! Neus: typisch Ierse geur, krachtig door de extra procentjes alcohol, noten, mokka, gedroogd fruit (rozijnen, abrikoos, pruimen). Smaak is zacht en assertief tegelijk. Verwarmend, kruidig, mooi hout, cacao, graan, honing, banaan. Afdronk: rijk en filmend; mooi hout en chocolade. Overtuigend de meest complete en gebalanceerde whisky op Ierland proeverij 6-10-2006.

De 12 jaar oude op 40% is wat minder indrukwekkend, maar nog steeds een fijne score van 83.

Cheers,

Nico

Meer
06 jan 2007 22:01 #12382 door sebas
Beantwoord door sebas in topic Antwoord:RedBreast
Heb zelf de 12 jaar oude een tijdje terug geproefd. Misschien iets te zoet naar mijn smaak, maar des al niet te min een erg mooie Ier. Zeker de moeite waard, maar een 9,5 is voor mij ook wat overdreven.

Groet,

Sebas

Tijd voor maken pagina: 0.184 seconden
Go to top
JSN Boot template designed by JoomlaShine.com