file Woodford Reserve

Meer
01 nov 2009 22:13 #35744 door Carel71
Woodford Reserve werd gestart door Carel71
Van mijn schoonzusje ontving ik voor mijn verjaardag een literfles Woodford Reserve 45,2% Kentucky straight bourbon. Ik ben door mijn verleden als barkeeper gedurende mijn studententijd zeer argwanend tegenover bourbon. Als de kroeg namelijk leeg was en schoongemaakt wilden we tijdens het nazitten nog weleens een whisky'tje nemen. En in een kroeg, tja... daar hangt helaas niet het beste spul. En four roses, dat vind ik dus echt heel vies...

Maar ik heb nu deze woodford geproefd en wat is die ongelooflijk lekker! Flink anders dan de schotse malts (en zeker de ziltige Islays die mijn voorkeur hebben), maar een ware smaaksensatie en dus zeker de moeite waard om eens te proeven.

In de neus (althans: de mijne) zit vanille, een beetje citrusvruchten maar ook roggebrood (en dat heb ik in mijn korte whisky-leven nog niet eerder geroken). Mijn vrouw ruikt toffee, maar dat ontdek ik er niet in.

De whiskey verwarmt je slokdarm direct. De eerste slokken zijn zelfs wat scherp, maar dat is snel weg. Dan wordt ie heerlijk zacht en warm. Hij heeft een bescheiden zoetje, in de verste verte niet zo erg als in de bourbon die ik destijds in de kroeg dronk. De afdronk is lang en lekker. Dit is een prima digestief.

Ik heb geen idee wat de verkrijgbaarheid en prijs van deze bourbon zijn. Mijn schoonzusje nam 'm voor me mee uit New York. Maar mocht je eens wat anders willen proberen en deze tegenkomen bij je speciaalzaak dan is het beslist de moeite waard.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
02 nov 2009 08:53 #35745 door janbeek
Beantwoord door janbeek in topic Re:Woodford Reserve
De Woodford Reserve is in principe bij de betere slijter te krijgen. Ik vind het ook een van de betere bourbons. Zoals je zegt, goeie bourbon is toch zeker de moeite van het proberen waard!

Groeten,

Jan

Meer
02 nov 2009 10:04 #35748 door Sandokan
Beantwoord door Sandokan in topic Re:Woodford Reserve
Een klein schepje er bovenop:

"Alles wat je nog niet hebt geproefd is de moeite van het proberen waard"

Groet,

Sándor

"Een glaasje port, Ellen?"

Meer
02 nov 2009 10:06 #35749 door MacOffringa
Beantwoord door MacOffringa in topic Re:Woodford Reserve
Woodford Reserve is de enige bourbon die driemaal gedistilleerd wordt in pot stills. De drie stills zijn gemaakt bij Forsyth's in Rothes, Speyside.
Het roggebrood dat je ruikt en de pepermunt komen van de rogge op de mash bill. Zelf vind ik Woodford Reserve ook heel lekker.
MacOffringa

PS Probeer ook eens een Blantons Single Barrel. Jan Beek weet wel waar die te krijgen is:cheer:

Slainte,
MacOffringa

Tijd voor maken pagina: 0.183 seconden
Go to top
JSN Boot template designed by JoomlaShine.com